فصل سوم-روزهای مبارزه
بروبچه هایانقلابی
علی در انتخاب دوست دقت زیادی دارد. در آنمقطع حساس کشور، از بین بروبچه های انقلابی، دوستان خود را انتخاب می کند تا او رادر رسیدن به اهدافش یاری کنند.
« او با چند نفر از دوستانش که الان پاسدارهستند بر علیه رژیم مبارزه می کرد. از بین آن اسامی، رجبی از خمین و سیفی را به خاطر دارم. آن ها به اسم هیئت و جلسات مذهبیدور هم جمع می شدند ولی در واقع فعالیت های ضد رژیم پهلوی را در نارمک ساماندهی میکردند.» (راوی: پدر شهید)
عاشقی با چاشنی شجاعت
« سال های اولاوج گیری انقلاب در اوایل دهه پنجاه، در تهران ساکن بودیم. منزلمان مقابل کلانترینارمک بود، از در و دیوار گلوله می آمد و خانه ما دائم در تیررس بود. ما درب منزلرا باز گذاشته بودیم تا جوانان انقلابی،در پشت بام برای شعار دادن بیایند. تمامدیوارها بر اثر گلوله سوراخ بود و شیشه ها شکسته بود. ما ساکن طبقه دوم بودیم وعلی به هیچ وجه از صفیر گلوله ها نمی ترسید.
پدر علی یک دوربین فیلمبرداری داشتو از پنجره منزل، فیلمبرداری می کرد. علی می دوید بالای پشت بام و با دوستانش شعارمی دادند و در نهایت کلانتری نارمک به دست بچه های انقلاب افتاد و کلانتری سقوطکرد. دوستانش دو سه تا تیر به بازو و پا خورده بودند که ما آن ها را به بیمارستانرساندیم.
علی عاشق بود و با شجاعتش عشق میکرد. می گفت سیب زمینی با تخم مرغ برایمان آماده کن و به عنوان غذا برای شرکتکنندگان در راهپیمایی می برد.
بعد از تصرف کلانتری می خواستند بهصدا و سیما بروند که برایشان چای بردیم. وضو گرفتند و نماز خواندند و به سمتساختمان صدا و سیما برای تصرف حرکت کردند.»
(راوی: مادر شهید)
شرکت در مراسم استقبال از امام
«علی در ایندوران در عین سختی های انقلاب و مبارزه، همیشه خنده رو و صبور بود. در تهران درمسجدالنبی بود و عکسش الان در همان مسجد نصب شده است. امام را خیلی دوست داشت. 12بهمن 1357 که امام به ایران آمدند، ما در تهران به اتفاق علی در مراسم استقبالمیلیونی شرکت کردیم.» (راوی: مادر شهید)
هیئت موسی بن جعفری(ع) فریمان
هیئت موسی بن جعفری(ع) با مدیریتیکی از معتمدین فریمان و پدر شهید سیدحمیدرضا قاضی زاده اداره می شود. حاج علی آقااز مبارزین انقلابی فریمان و چهره سرشناس شهر است. او از بنیانگذاران هیئت قائمیهو در ادامه، موسس هیئت متحده موسی بن جعفری(ع) است. این هیئت از همان ابتدا بهعنوان پاتوق نیروهای انقلابی و حزب اللهی فریمان مطرح شد و نقش مهمی در فعالیت هایاجتماعی شهر از ابتدا تاکنون داشته است.(در مورد تاریخچه هیئت موسی بن جعفری(ع) ونقش آن در فعالیت های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و انقلابی فریمان به زودی کتابیمنتشر خواهد شد.)
علی به محض بازگشت خانواده به فریمان،به طور طبیعی پایش به این مسجد باز می شود و تحت تربیت حاج علی آقا در موضوعاتاجتماعی قرار می گیرد. او در واقع فرزند مجالس مذهبی و هیئت بود. از عهد کودکی، بااین مجامع آشنا شد و از آن بهره گرفت. در سنین خردسالی، انس مذهبی در او پدیدارشد. در این محافل، او فقط مستمع نبود، خدمتگزار هیئت هم بود. با بیان گرم و گیراییکه داشت، دیده ها را می ربود و جان ها را تسخیر می کرد. جسارت و شهامت حضور را درهمین مجالس هیئت به دست آورد.
«بعد از انقلاب و آمدن ما به فریمان، پاتوق اصلی علی، همین هیئت موسی بنجعفری(ع) بود که مدام در آن جا حاضر می شد.» (راوی: پدر شهید)
در هیئت موسی بن جعفری(ع) علی جذبههای اصلی شعور دینی را یافت و این بهره ای پایدار، برای سال های آینده او بود. درسالیان جزر و مد سیاست، او در خط ولایت فقیه استوار و محکم ماند و به میزان توانخویش، مایه ها گذاشت. این استقامت و صلابت، جز به امداد آن مایه های اصیل نبود.علی در پرتوی جذبه های پایدار دینی زیست و آن را مدیون حضور در هیئت بود که شور وشعور دینی را برایش می آفرید. بی تردید فعالان و مایه گذاران آن هیئت از جمله حاجعلی آقا قاضی زاده هاشمی، ارج عظیم دارند و البته بسیاری از آنان، گمنامان صفحه تاریخدیانتند، اما لوح محفوظ الهی، خدمات بی دریغ آنان را از یاد نخواهد برد و شاکرانلطف ربوبی، شکر گذار دائم آن بزرگواران خواهند بود.
ما را در سایت متعالی دنبال میکنید
برچسب: سومروزهای, نویسنده: بازدید: 96